Jeesus tulee takaisin

Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa; ja nämä sanoivat: ”Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän. Apt. 1:10-11

Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. Matt. 24:29-30, 32-34

Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan…  Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan… Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Sak. 14:2-4

Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa. Ilm. 19:11, 19-21

 

Jeesus tulee takaisin Jerusalemin itäpuolella sijaitsevalle Öljymäelle, joka halkeaa silloin maanjäristyksessä kahtia. Maailman pahuus ja jumalattomuus ylittää sellaisen rajan, että Jeesus tulee puuttumaan tilanteeseen ja tulee heittämään maan päältä pois ihmiset eksyttäneen saatanan ja hänen maanpäällisen hallitsijansa, antikristuksen. Puhdistuksen jälkeen Jeesus perustaa tuhannen vuoden rauhanvaltakunnan maan päälle. Raamatun profetioissa Israel ja Jerusalem ovat maailman tapahtumien keskipisteenä, ja niitä vastaan hyökätään silloin maailmanlaajuisesti. Taivaan sotajoukot tuhoavat hyökkäävien pakanakansojen armeijat. Maapallolla tapahtuu silloin suuria luonnontieteellisiä mullistuksia. Jeesuksen paluu nähdään laajasti, mutta ns. tempaus eli morsiamen ylösotto on yhtäkkinen tapahtuma.

Tarkkaa ajankohtaa paluuseen ei voi antaa, mutta Jeesus sanoo meidän näkevän ajan merkkejä. Vertaus viikunapuun lehtien puhkeamisesta tarkoittaa yleisen opetuksen mukaan Israelin valtion uudelleen perustamista ennen Jeesuksen paluuta, ja Jeesus palaa sen sukupolven aikana, joka näkee tapahtuman. Israelin valtion perustamisesta tulee 14.5.2018 kuluneeksi 70 vuotta, joka on yksi useista Raamatun ilmoittamista sukupolven pituuksista.

Vanha norjalainen nainen kertoo näyssään v. 1968  Jeesuksen tuloa edeltävästä ajasta. Silloin moraali on rappeutunut etenkin seksuaalisuuden alueella: luonnottomuudet, avoliitto, riettauden julkinen esittäminen jne. Synti, laki ja parannuksenteko eivät kiinnosta ihmisiä, vaan monet kristityt tavoittelevat onnellisuutta. Juuri ennen Jeesuksen paluuta tulee Eurooppaan ja Norjaankin paljon siirtolaisia köyhistä maista, mutta heitä ei kohdella hyvin, jolloin syntien mitta täyttyy. Sitä seuraa ydinasein käytävä yllättävältä taholta alkava kolmas maailmansota, joka tuhoaa läntisen maailman. Asumiskelvottomilta alueilta muutetaan köyhiin maihin, mutta ihmiset siellä eivät halua ottaa vastaan siirtolaisia.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *