Peto – antikristus

Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ilm. 13:11-15

Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. 2. Tess. 2:3-12

Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Ilm. 20:2-4

 

Raamatussa kerrotaan pedosta, joka saattaa olla saatanan globaalinen hallitsija maan päällä, Lähi-idässä merkittävä kansojen yhdistäjä tai kyseessä voi olla myöskin henkivalta, jonka kautta saatana toimii ihmiskunnassa. Antikristuksen valta rakentuu maailmanlaajuiseen järjestelmään, joka pyrkii saamaan hallintaansa maapallon politiikan, talouden ja yhdistää uskonnot palvelemaan yhtä jumalaa, joka on saatananpalvontaa. Mm. paavi Franciscus toimii eksyttäjänä opettaen ”kaikilla uskonnoilla on sama jumala” -oppia. Pedon ja sen maailmanhallitusjärjestelmän vallan hyväksyminen tarkoittaa pedon kumartamista. Tavoitteena on tuhota kristinusko ja juutalaisuus. Pedon ruumiillistuma, antikristus,  ilmestyy maailmaan, kun poistuu se mikä vielä pidättää eli luopumus Raamatun Jumalasta ja maailman pahuus saavuttavat tietyn määrän. Hän tekee myös ihmeitä, mikä lisää sen suosiota. Antikristus korottaa itsensä jumalana Jerusalemin temppeliin. Petoja, hävityksen kauhistuksia, on ollut temppelin historiassa useita: Rooman valtakunta v. 70 lähtien  ja sittemmin islam v. 638 alkaen (nyk. al-Aksa).

Suuri osa maapallon ihmisistä myös länsimaissa on jo alistunut islamin hengen alaisuuteen. Pedoksi sopisi siten uutta maailmanjärjestystä tavoittelevan eliitin omien tarkoitusperiensä vuoksi suosima ”miekanhaavasta virkoava” islam ja sen odottama valheprofeetta Mahdi. 

Raamatun mainitsemaksi pedon puhuvaksi kuvaksi sopii Jumalasta luopunut ihminen ja myöskin TV ja kännykkä, jotka ovat mediavälineenä suurella osalla maailman ihmisistä. Kännyköiden edessä ollaankin pää kumartuneina niin, että se on alkanut vaikuttaa ihmisten ryhtiin. Saatana käyttää mm. mediaa Jumalan ja Raamatun arvovallan vähentämiseen, rappeuttamaan moraalia, vastustamaan Israelia; suosimaan islamia, ateismia, kommunismia, vihreää liikettä; rakentamaan globalistista maailmaa pedolle, rajoittamaan sananvapautta ja leimaamaan toisinajattelijat suvaitsemattomiksi, vihapuhujiksi tai rasisteiksi. Se on mielestään ihmisoikeuksien asialla muuttaen rakkauden käsitteen pahan suvaitsemiseksi. Perimmäisenä on taistelu Jumalaa vastaan ja eksyttää valitutkin, jos mahdollista. Maailma on jakautumassa arvoliberaaleihin globalisteihin ja arvokonservatiiveihin isänmaallisiin.

Raamatun mukaan paljon Jeesukseen uskovia tullaan antikristuksen aikana telottamaan marttyyreina, mitä esimerkiksi kommunismi, natsismi, valtiokirkkolaitos ja islam ovat historiansa aikana jo tehneetkin. Jeesuksen tullessa takaisin saatanan ja antikristuksen valta lopetetaan. He, jotka joutuivat tapetuiksi sen vuoksi, etteivät alistuneet vääryyteen, ottaneet pedon merkkiä ja kumartaneet petoa, saavat hallita antikristuksen ajan jälkeisessä tuhatvuotisessa rauhanvaltakunnassa Jeesuksen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *